Is flessenwater van 6 maand oud veilig na het te koken?

Even los gezien van het feit of het uberhaupt een verstandige keuze is, is het gebruik van flessenwater (wel aangebroken) schadelijk als je het aan de kook brengt? Bacteriën koken dood, maar kunnen er andere stoffen in het water komen die je schadelijk voor de gezondheid zijn?

3 jaar geleden
2.1K

Antwoorden (1)

Normaal gesproken is flessenwater microbiologisch helemaal in orde. Zou er iets niet goed zijn, dan heb je altijd (zeker na een half jaar) een beetje neerslag of aanslag in de fles (even schudden en kijken of het helder blijft = voorwaarde). Voor de 100% zekerheid zou je het een kleine 20 minuten kunnen koken.