Waarom verbrand de ene vrouw veel meer calorieën dan de andere vrouw tijdens het sporten?

Sinds enige tijd draag ik een fitness tracker. Nu weet ik dat het aantal verbrande calorieën niet heel strikt is maar hoe kan het dat een vrouw van mijn leeftijd veel meer calorieën verbrand tijdens dezelfde sport les als ik??

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
3.4K
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Ik heb werkelijk geen idee hoe betrouwbaar die fitness trackers zijn maar wissel ze gewoon een keer om bij de sportles. Wellicht kan dan "veel meer" verklaard worden of niet
Amadea
3 jaar geleden
Het is nou eenmaal ook zo dat de ene vrouw kan eten wat ze wil en geen gram aankomt, terwijl de andere vrouw haar hele leven moet letten op het aantal calorieën dat ze binnenkrijgt omdat ze anders enorm uitdijt...

Antwoorden (1)

Iedere mens is anders. Iedereen heeft zijn/haar eigen hormoonhuishouding, eigen stofwisseling en energieverbruik. Mensen die regelmatig sporten hebben een ander energieverbruik dan mensen die weinig of niet sporten. Er is ook een groot verschil op vetverbranding en suikerverbranding. Zo eten wielrenners en wielrensters tijdens de races zeer veel pasta. Zij hebben geen vet om te verbranden, maar moeten het doen met koolhydraten. Dat wordt ingegeven door hun conditie en hun trainingen die o.a. de hormoonhuishouding bijstellen op hun behoeften.