Kan ik overtollig huid krijgen na 25 kilo gewichtsverlies als 17 jarige?

Ik ben een meisje van 17, 169 cm en ik woog eind december 89 kg. Ik ben nu een flinke 10 kilo afgevallen. Ik weeg 79 kg maar het probleem is dat ik opmerk dat hoe meer ik afval hoe sneller het gaat. Ik woog vorige week nog 80.5 kg en nu 79 kg en de week is nog niet om. Moet ik me zorgen maken dat ik te snel afval en als ik te snel afval wat kan ik hier dan tegen doen want ik wil zeker geen overtollige huid hebben. Mijn streefgewicht is 65/63 kg. Bedankt voor jullie hulp

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
2.1K
Amadea
4 jaar geleden
Nee. Die overtollige huid krijg je alleen te zien nadat iemand met extreem overgewicht veel is afgevallen. Hun huid is meerdere jaren lang zodanig uitgerekt geweest dat die niet meer terug kan. Jij bent nog maar 17 en jouw gewicht is niet extreem geweest, dus jouw huid is soepel genoeg om mee te gaan met het afvallen.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Heel erg bedankt voor jullie tips! Dus mijn huid gewoon soepel proberen houden (dit ga ik doen door middel van vaseline), bewegen en omdat ik jong ben is de kans kleiner dat ik een overtollige huid krijg maar het wordt natuurlijk niet uitgesloten. Nogmaals super hard bedankt! Als er nog meer mensen zijn met tips, deze zijn altijd welkom ;)

Antwoorden (3)

Als je afvalt wordt je lichaam wat "kleiner" en heb je huidcellen teveel.
De snelheid van afvallen heeft geen invloed.
Wat telt is het gewicht in de oude en nieuwe situatie.
Aan het teveel aan huid in de nieuwe situatie kun je zelf niets doen.
Die huidcellen heb je eens aangemaakt en gaan niet meer weg.
Helaas.
Het enige dat helpt is plastische chirurgie.
4 jaar geleden
Pieterke
4 jaar geleden
De snelheid van afvallen kan wel degelijk invloed hebben. Als je langzaam afvalt krijgt je huid de gelegenheid de gelegenheid zich (enigszins) aan te passen. Hoe sneller je afvalt hoe minder tijd de huid heeft zich aan te passen. Ook zijn er mensen die veel afvallen en weinig tot geen overtollige huid hebben, al zijn dat denk ik wel uitzonderingen. En als je tijdens het afvallen je huid goed in blijft smeren blijft je huid ook soepeler en past zich dan beter aan de nieuwe situatie aan. De min duim is overigens niet van mij.
Tot 1 kg per week afvallen is normaal. Je valt dus tot op heden niet te snel af. Onderhoud je huid goed, d.w.z. smeer je regelmatig goed in, dan blijft je huid soepel en heb je minder kans op overtollige huid. Maar in het tempo waarmee je nu afvalt denk ik dat dat wel los zal lopen. Zorg wel dat je ondertussen gezond blijft eten en voldoende drinkt, vooral veel water. Val je op eigen kracht af of heb je hulp van een diëtiste? In dat laatste geval kan zij je ook goede adviezen geven.
4 jaar geleden
Het kan wel, maar hoeft niet.
Je bent nog heel jong en kunt het gemakkelijk voor zijn. Al je actief bent en beweegt ipv onderuit op de bank te hangen kan je dit verhelpen. Mooi zou zijn als je een hometrainer hebt maar met dagelijkse oefeningen kom je ook een eind. De trap op en af lopen is een voorbeeld. Heb je een hond dan kan je deze uitlaten en niet alleen slenterend maar stevig door stappen.
Thuis oefeningen http://www.eetenbeweegcoach.nl/tip-10-fitness-oefeningen-voor-thuis/
en zo zijn er meer te vinden.
Succes en houd vol @Leiverano!
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Pieterke
4 jaar geleden
Bewegen is inderdaad ook heel goed om de huid en de rest soepel te houden.