Is het mogelijk om met rijstgriesmeel pannenkoeken te bakken?

Rijstgriesmeel wordt vooral gebruikt in pudding recepten, maar is het mogelijk om met rijstgriesmeel + een binder zoals xanthaangom alsnog pannenkoeken mee te bakken?

Verder vraag ik mij af wat het verschil is tussen rijstgriesmeel en witte rijstmeel?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
2K

Antwoorden (1)

Ja, dat kan. Een recept voor pompoenpannenkoek heeft de volgende ingrediënten: 100 g pompoen, 4 eieren, 1 dl karnemelk, 40 g boter, 2 eetl. ahornsiroop, 80 g rijstgriesmeel, 1 koffiel. bakpoeder, 1 buisje vanille-extract, 1 koffiel. kaneel.

Rijstgriesmeel is grof gemalen rijst. Het is dus niet zo fijngemalen als rijstmeel.