Is het slecht als ik vier dagen achter elkaar hetzelfde eet?

Ik woon alleen en kook graag een paar porties in één keer. Dan zet ik het in de koelkast en eet ik er elke dag een beetje van. Ik wissel per kookbeurt wel in producten dus het is elke vier dagen gevarieerd. Is het beter om elke dag wat anders te eten of maakt dat per vier dagen niet ui?

4 jaar geleden
6.2K
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
+ Bedankt voor deze aanvulling. Vier dagen is iedere keer risico lopen (en nemen), vers is niet vers meer en drie dagen is al lang.
HannekeJanssen
4 jaar geleden
Een vriezer is fijn, juist als je alleen woont! Verder eens met het eerste antwoord. Bedenk alleen wel dat kliekjes 4 dagen bewaren best lang is. Over het algemeen wordt drie dagen als maximum gezien - daarna loop je het risico op voedselvergiftiging (ligt ook een beetje aan wat je klaarmaakt, en hoe snel je het afkoelt na het bereiden).
HannekeJanssen
4 jaar geleden
Een vriezer is fijn, juist als je alleen woont! Verder eens met het eerste antwoord. Bedenk alleen wel dat kliekjes 4 dagen bewaren best lang is. Over het algemeen wordt drie dagen als maximum gezien - daarna loop je het risico op voedselvergiftiging (ligt ook een beetje aan wat je klaarmaakt, en hoe snel je het afkoelt na het bereiden).

Antwoorden (2)

Het is slecht als je essentiële bouwstoffen mist.
Goed is om in één keer meerdere maaltijden tegelijk te koken en vervolgens af te koelen en in te vriezen. De volgende dag hetzelfde nog eens eten is niet erg, trouwens. Wat je wel kunt doen is na twee dagen weer koken en zo een 2-daags ritme opbouwen.
Tussendoor genoeg fruit -verschillend- en met de maaltijden zeker variëren met groente staat buiten kijf.
Vergeet ook niet dat het absoluut niet aangeraden wordt om bv spinazie, sla etc. -groen- meer dan 2 x per week te eten! Onthoudt hoe meer kleur, hoe gezonder.

...Kleur verraad de aanwezigheid van verschillende stoffen: antioxidanten en natuurlijk vitamines en mineralen. Die stoffen ondersteunen onder andere ons immuunsysteem en helpen bij een goede bloeddruk. Meer kleur op je bord zorgt voor meer smaak en een grote variatie aan gezonde stoffen...
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Maakt niks uit,zolang je groenten,khd,eiwitten binnen krijgt geem probleem lijkt mij. Wel eentonig maar ja