Hoeveel drinken bij warm weer?

Hoeveel en wat kan je het beste drinken bij hoge temperaturen?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
2.8K
paulus811
4 jaar geleden
Het beste is gewoon water, daar zit de minste rommel in, geen calorieën en vrijwel gratis. Maar wellicht vind je dat teveel een open deur.

Antwoorden (3)

Een volwassene heeft per dag ongeveer 1,5 tot 2 liter vocht uit dranken nodig. Met warm weer is het goed om ten minste 2 liter water te drinken. Niet iedereen krijgt als vanzelf dorst als je minder dan de aanbevolen hoeveelheid drinkt. Neem daarom ieder uur een glaasje water, ook als je nog geen dorst hebt.

Water is de beste keus: goedkoop, het bevat 0 calorieën en het komt gewoon uit de kraan. Vul thuis een flesje water en neem het mee als je op pad gaat. Zo heb je altijd water bij je onderweg, ook als je in een file komt te staan of de bus en trein erg vertraagd zijn.
SimonV
4 jaar geleden
Water. Regelmatig kleine hoeveelheden. Zolang je met (normale) regelmaat naar de WC moet, drink je genoeg. Thee mag ook; koffie, sap en frisdrank (in grote hoeveelheden) zijn af te raden. Bij Nederlandse zomertemperaturen is een liter 2 per dag meestal meer dan adequaat, als het echt warm is, is meer nodig.

Eet wat extra zout (evt. als chips, pinda's, etc.) om zout dat je verliest via zweten te compenseren.
4 jaar geleden
Het beste om te drinken is water of andere dranken met als hoofdbestanddeel water.
De gemiddelde dagelijkste hoeveelheid water die een volwassen persoon nodig heeft ligt rond de 2 liter. Bij warm weer is het belangrijk om je hier ook echt aan te houden, en het liefst ook nog wat extra.

Mocht je iemand zijn die niet snel dorst heeft (zoals ik), helpt het om een herbruikbare fles (bijv. een Dopper) volledig te vullen inplaats van meerdere kleine glaasjes. Als je telkens glaasjes moet hervullen krijg je sneller het idee dat je meer hebt gedronken en heb je sneller geen dorst meer.

Als je water drinkt, haal het natuurlijk gewoon uit de kraan en niet uit een apart plastic flesje. Dit heeft niets te maken met de vraag, maar het is natuurlijk beter om zo min mogelijk plastic flesjes te kopen :)
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Erna55
4 jaar geleden
" Het beste om te drinken is water of andere dranken met als hoofdbestanddeel water."
Voor zover ik weet hebben alle dranken water als hoofdbestanddeel.