Waarom val ik zo snel af?

Ik probeer elke dag z’n 3400kcal te eten (lukt niet altijd). Vanwege mijn fitness doel wil ik graag meer massa krijgen en dus zwaarder gaan wegen alleen lijkt het wel of mijn lichaam het niet toestaat.

Ik woog toen ik begon in juni 2018 68,3kg als man met een lengte van 194cm. Momenteel is dat veranderd naar een gewicht tussen de 76,5kg en de 78,0kg (met als hoogtepunt een gewicht van 78,8).
Ik snap niet hoe het komt dat ik zoveel afval en met name tijdens mijn slaap merk ik dat het erg heftig is. Soms sta ik in de avond op de weegschaal met een gewicht van 78,4 en dan wordt ik wakker en is het 77,0 of zelfs lager?!

Met betrekking tot sport, ik ben 4x per week in de sportschool met een gespit schema en ik focus alleen op krachttraining, mij zie je niet op de loopband!

Hoe kan ik zorgen dat ik minder snel afval in de avond en me gewicht behoud als ik aan ben gekomen?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
2.7K
Ritsuka
5 jaar geleden
Je bent van 68 naar 78 gegaan, dan val je toch niet af?
Verschil tussen avond en ochtend moet je niet op letten, dat is ook omdat je eten verteerd, zweet 's nachts, en in de ochtend naar de wc gaat.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Vaak is het genetisch bepaald en daar kan je zelf weinig aan doen. Als je sport verbrand je calorieën en vaak is het je "water gewicht". Als je wilt aankomen moet je veel koolhydraten eten, pasta,kip,rijst etc. Neem proteïne shake 1 uur voor dat je gaat slapen en elke keer voor en na de training en je zult merken dat je gaat massa opbouwen. Enigste nadeel hiervan is dat je vrij snel "dik" wordt. maak een schema dat je bv 1 maand doet bulk en kijk kan of je bent aangekomen of afgevallen. Alle belangrijkste is eten minstens 5 tot 6 keer per dag.

Antwoorden (1)

Het is onvermijdelijk dat je 's nachts merkbaar afvalt. Dat verlies is vooral vocht, daarnaast zorgt je rustmetabolisme er voor, dat er ook 's nachts koolhydraten/vet worden verbrand, wat je als CO2 en water uitademt.

Mbt 'mijn lichaam staat niet toe dat ik meer massa kweek'; dat is deels aanleg. Er zijn mensen die bij training meteen meer spiermassa krijgen, en zijn ook mensen van nature veel taniger blijven.
5 jaar geleden
tinus1969
5 jaar geleden
Vanwaar de min?