Zijn er andere obesitas programma's naast die bij Heidenheuvel?

5 jaar geleden
1.9K
Erna55
5 jaar geleden
Ja, die zijn er.
Zoek je iets in een speciale regio ? Waarom niet Heideheuvel ?
Toraq
5 jaar geleden
Ik ben er al geweest. Regio maakt niet uit.
Erna55
5 jaar geleden
Je bent bij Heideheuvel geweest, maar blijkbaar ben je daar niet tevreden over of vond je de opdrachten of de confrontatie te zwaar.
Waarom zul je elders de confrontatie of opdrachten wel aan kunnen ?
Toraq
5 jaar geleden
Waarom maak jij assumpties?
Ik ben naar Heidenheuvel gegaan, ik ben afgevallen daar. 2 jaar stabiel gewicht en nu zwaarder dan ooit. Het programma daar duurt niet lang genoeg voor blijvende resultaten. Daarom zoeken ik en mijn huisarts een andere.
Erna55
5 jaar geleden
Mijn aanname dat je ontevreden bent over Heideheuvel klopt. Je vond het te moeilijk om je langer dan 2 jaar aan het het exit- programma te houden.
Je zegt dat het programma te kort was en dat je nu zwaarder bent dan ooit.
Je zoekt dus nu een programma met levenslange begeleiding.
Toraq
5 jaar geleden
Meer assumpties. Ik zoek voor een langer programma, niet naar een levenslange begeleiding. Er is geen exit programma bij Heidenheuvel, er is "Doe wat je bij Heidenheuvel doet thuis, ook al kom je van een ander cultuur met anders eten, ook al koken jullie anders thuis. En ook al heb je thuis niet toegang tot dezelfde faciliteiten."
4 weken is fucking niks vergeleken met de levenslange obesitas die ik heb. 4 weken is NIET lang genoeg om mij blijvend te helpen.
Als jij geen suggesties hebt, dan stop met reageren. Je weet niets over mijn situatie en maakt alleen maar domme assumpties.

Antwoorden (1)

Ja. Er zijn bijvoorbeeld acht vestigingen van de Nederlandse Obesitaskliniek, in Amsterdam, Arnhem, Beverwijk, Den Haag, Eindhoven, Heerlen, Hoogeveen en Nieuwegein.

In Amsterdam is ook een kliniek gevestigd van Novarum, die eetstoornissen (waaronder obesitas) met cognitieve gedragstherapie behandelt.

Verder zijn er diverse ziekenhuizen die een obesitascentrum hebben waar mensen met ernstig overgewicht behandeld en begeleid worden. Het hangt van jouw woonplaats af waar je het beste heen kunt gaan.
5 jaar geleden
Toraq
5 jaar geleden
Maar niks zoals Heidenheuvel dus. :/