hoeveel gram eiwit nodig per kilo lichaamsgewicht.bij overgewicht?

Gemiddeld heeft een persoon 0,8 gram eiwit nodig per kilo lichaamsgewicht.
Gaat bij personen met enig overgewicht de rekensom van 0.8 gr per kg lichaamsgewicht ook op of moet deze uitgaan van het voor wat zijn of haar normale
gewicht zou zijn.
Dus bv iemand van 100 kg die eigenlijk 80 kg hoort te wegen,
heeft die 100 of 80 x 0,8 gr eiwitten nodig?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (1)

Die 0,8 g/kg is een minimum. Als je wil afvallen, is het verstandig om meer te eten dan die 0.8 g/kg. Dat extra eiwit is nodig om spierafbraak tegen te gaan (een bekend probleem bij afvallen), én om een verzadigd gevoel te geven waardoor je minder last van honger hebt.