Hoe weet je hoeveel je op je brood smeert?

Wat is de handigste manier om zonder weegschaal toch in de gaten te houden hoeveel pindakaas, chocopasta etc je op je brood smeert?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
5.2K
Ritsuka
5 jaar geleden
Zonder wegen is dit heel lastig

Antwoorden (2)

Zet met een stift een streepje op het pak/pot voor elke boterham die je met de pasta smeert.
Als de pot leeg is kan je de gemiddelde hoeveelheid pasta per boterham berekenen door de inhoud van de pot (staat erop) te delen door het aantal streepjes.
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Maar heb je dan wel iedere keer hetzelfde?
anneliez
5 jaar geleden
nee dan heb je waarschijnlijk niet elke keer hetzelfde, je berekent dan het gemiddelde, maar veel zal het niet afwijken
Gebruik een 'jamlepel' bij gebruik van bv chocopasta of pindakaas, jam natuurlijk maar ook ander vloeibaar niet vast beleg.
Als je in een winkel vraagt om een jamlepel kan je de maat zien en eventueel bij de kringloop zelfs kopen.

Je ziet wat je op je boterham smeert, hou de boterham in de gaten.
Als je het niet kunt met een mes, zou ik zeker een 'jam-lepel' gebruiken. Die maat aanhouden dan kan er niets misgaan.
Ik ken mensen die boter onder pindakaas en chocopasta smeren, dat hoeft niet dus dat scheelt ook weer. Bij een plak kaas of smeerkaas ook niet, is smeerbaar en of vet genoeg van zichzelf.
Als je het zo in de gaten houdt, heb je ook een beetje houvast. Niet alles hoeft op de gram met een weegschaal afgewogen te worden.