Hoeveel lichaamsvet is 1 kilo?

-Je hebt bijvoorbeeld 22% lichaamsvet. Hoeveel procent vermindert dat met 1 kilo?

---Als je gewicht wilt verliezen, moet je dan je taille, heup & borst meten om je lichaamsvet te meten, of hoe zit dat?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
8.2K
Ritsuka
5 jaar geleden
Je kunt lichaamsmetingen doen, foto's maken terwijl je in je ondergoed voor de spiegel staat, of gewoon kijken hoe je kleding past. Allemaal manieren om je voortgang te meten.

Antwoorden (1)

Stel je bent 70 kg n je hebt 22% lichaamsvet. dan heb je dus in totaal 70 x 22% = 15,4 kg vet
als je 1 kg af zou vallen, en dit zou alléén maar vet zijn dan heb je dus nog 14,4 kg vet op een gewicht van 69 kg is 14,4/69 x 100%= 20,86% vet.

Als je gewicht wilt verliezen hoef je niet te meten, dat kun je op een weegschaal zien.
% lichaamsvet kun je op sommige weegschalen aflezen die hebben een geleidingsdeel erin.

Als je gewicht wilt verliezen moet je minder innemen en meer verbranden.
Als je 1 kilo lichaamsvet wilt verbranden staat dat gelijk aan circa 7700 calorieën (kcal). Als je iedere dag 500 calorieën minder eet dan dat je verbrandt, val je in theorie 1 kilo vet af per 2 weken.

Google maar eens op vet verbranden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Reddie
5 jaar geleden
Mooi uitgerekend. Plus.