Hoe kan ik afvallen, terwijl ik ongezond eet?

Ik eet alles ijs, chips en snoep, maar ik kom amper aan.. terwijl jaren terug ik amper iets ongezonds kon eten? (Zit nu in puberteit)

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (2)

Om aan te komen moet je genoeg calorieën binnenkrijgen. Sommige mensen moeten meer dan 3000 Kcal/dag eten om aan te komen. Mijn gewicht blijft stabiel op 53 kg, terwijl ik 4000 kcal/dag eet.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Tja, aankomen op ijs, snoep en chips is niet de meest slimme manier om gewicht te gainen. Het enige wat er met gewicht bijkomt is vet. Je zou moeten uitrekenen via formules op internet hoeveel kcal je op een dag nodig zou hebben in combinatie met bewegen. doen daar langzaam 100-500 kcal bij en je zult zien dat je aan gaat komen. Als je dit op de gezonde manier wilt bewerkstelligen (slimst), probeer dan gezonde maar calorierijke voeding uit. Ikzelf maak altijd een blender-shake voor tijdens de lunch en eet een bakkie volle kwark leeg in de avond, dit geeft mij ongeveer 2000 extra kcal. Calorie-overschot en voldoende bewegen (sport) zorgt uiteindelijk dat je op een gezonde manier zult gaan aankomen. IJs, snoep en chips bevatten veel kcal maar voegen weinig toe als het aankomt op vitamines en mineralen. Ook bevatten ze veel suikers, vetten en ongezonde toevoegingen.