Welke dieetpillen kunnen mij aangeraden worden?

Ik wil graag afvallen, maar dit gaat mij moeilijk af. Daarom wil ik het proberen met dieetpillen. Ik heb al iets geprobeerd met groene thee, maar dit werkt niet. Online heb ik revolyn gevonden, alleen zie ik op de ene site veel positieve recensie en de andere alleen maar negatieve. Hierdoor is het erg lastig om een betrouwbaar product te vinden. Is er iemand die ervaring heeft met dit product of een ander soort dieetpil die mij aangeraden kan worden. Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.8K
Cryofiel
5 jaar geleden
GEEN dieetpillen! Die zijn onbetrouwbaar en ongezond! ALS je al aan medicatie denkt, laat die dan voorschrijven door een deskundige.
anneliez
5 jaar geleden
En bedenk ook, als die pillen zouden werken, zouden er geen te zware mensen meer zijn, maar het enige wat er lichter van wordt is je portemonnee
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Probeer minder te eten (misschien kleiner bord) sla geen ontbijt over, als je de tijd hebt/neemt ga een uur stevig wandelen, niet hard lopen want dan overbelast je alles.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Ter aanvulling op ritsuka:
Het is niet nodig om via je huisarts doorverwezen te worden naar een diëtist, of te wel maak afspraak, het wordt vergoed vanuit je basisverzekering. dieetpillen zijn inderdaad niet gezond en zeker niet de gezonde manier van afvallen.
Afvallen is 80% voeding en 20% bewegen. Pas je eetpatroon aan en ga meer bewegen (voor als je dat nog niet doet).
Eetpatroon aanpassen is niet dingen volledig vermijden, de zogenaamde crashdieten waarbij je bijv totaal geen vetten neemt is ook niet gezond.
Een dieet is een uitgebalanceerd samenstelling van alle verschillende voedingsstoffen.

Antwoorden (1)

Geen enkele dieetpil, hooguit iets wat in overleg met je huisarts voorgeschreven word (maar dit doen ze niet vaak).

Er is geen controle op dieetpillen, omdat het geen medicijnen zijn, maar supplementen.
Je weet niet of er precies inzit wat ze brloven, ZEKER als je dit op het internet besteld.
Vaak is het alleen een combi van vochtafdrijvers, met wat kruiden die leuk klinken, en cafeïne zodat je hyper word en meer gaat bewegen.
Maar er kan een hoge dosering cafeïne inzitten, of een verboden stof als het online besteld is, en dan is er een risico op o.a. hartkloppingen of erger.

Ik raad je aan om via je huisarts een doorverwijzing te vragen naar een dietist. Die kan samen met jou kijken naar een passend voedingsschema.

En zoek daarnaast naar manieren om meer te bewegen gedurende de dag, en een sport die je leuk vind.
------
Eerste zin moet zijn 'geen enkele dieetpil WERKT'
Toegevoegd op 31 juli 2018 04:46: tekst
5 jaar geleden
Cryofiel
5 jaar geleden
Goed uitgelegd, +.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Helaas zijn deze oplossingen voor mij niet mogelijk. Ik werk onregelmatig in de zorg waardoor ik niet op vaste dagen kan sporten wat bij veel sporten wel gevraagd word. Daarbij is beweging het probleem niet gezien ik al naar mijn werk fiets en op mijn werk ook veel aan beweging toe kom. Ook een diëtist heeft voor mij geen zijn omdat je je dan aan een heel voedingsschema moet houden met wat je wel en niet mag eten en aan tijdstippen vast zit. Dat is iets waar in mijn thuissituatie en mijn werksituatie geen rekening mee gehouden kan worden. En gezien een eerdere slechte ervaring met dit soort diëten weiger ik dit nogmaals te doen. Ik heb echt wel over andere opties nagedacht, maar die zijn voor mij erg minimaal. Dus er is en goede reden dat ik een dieetpil wil proberen. Een aantal jaar geleden heb ik dit voor een korte tijd geprobeerd en dit werkte heel goed
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Een goede diëtist houd rekening met je onregelmatige werktijden. En zal je dan ook een voedingsadvies op maat geven.
Hoewel geregeld eten lastig is als je onregelmatig werkt, zijn er wel goede tips en tricks wat je wel zou kunnen eten. Ook zijn er genoeg sporten die je op onregelmatige tijden kunt doen.
Op je werk beweeg je dan wel genoeg. Maar je hartslag word niet hoog genoeg om echt vet te gaan verbranden. Vandaar dat sporten wel geadviseerd blijft.
Zwemmen en fitness zijn sporten die je op allerlei tijden kunt uitvoeren. En stevig wandelen waarbij je hartslag echt omhoog gaat is ook prima te combineren met je werk. Het belangrijkste is dat je het nieuwe schema van eten en bewegen minimaal een jaar doorzet. Pas dan ga je echt verschil merken. En word het steeds makelijker omdat het routine is geworden.