Is een vastdieet van bijv 5 dagen gezond?

Mijn vriendin haalde uit ergens dat ze wilt aan vastdieet beginnen. Dat houdt in dat je gaat 5 dagen alle maaltijden overslaan en alleen maar water, thee of koffie drinken. Ik ben natuurlijk helemaal tegen. Maar weet iemand van jullie of dat echt ongezond is, of maak ik zorgen onnodig?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
2K
Ritsuka
5 jaar geleden
Met welk doel wil ze dit gaan doen? Het is in elk geval niet gezond.

Antwoorden (2)

Nee, dat is niet gezond. Je lichaam heeft dagelijks voedingsstoffen nodig. Je kunt beter per dag/per maaltijd wat minder eten dan 5 dagen lang niets. En als je gewoon een gezonde leefstijl volgt, met bewust en gezond eten, voldoende bewegen en voldoende rust, hoef je helemaal niet te diëten.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Nee, dat is erg ongezond. Ik raad u aan om een eiwitdieet te beginnen, hier is de vertering continu in proces en raakt ze vrij van alle vet. Dit is wetenschappelijk bewezen het beste dieet. Na het volhouden van een maand zijn de resultaten heel zichtbaar. Door veel vlees te eten en voeding met eiwitbronnen zorgt het ervoor dat het lichaam continu bezig is met het verteren van alle caloriën die binnen komen, in dit dieet moet er zo weinig mogelijk koolhydraten geconsumeerd worden aangezien dit de dikmakers zijn. Dat betekend weinig brood, aardappelen, pasta's, etc. Dagelijks 2 liter water, veel thee en af en toe koffie helpt ook bij het afvallen. Dit is het beste advies dat u gegeven kan worden.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Ritsuka
5 jaar geleden
"hier is de vertering continu in proces en raakt ze vrij van alle vet."
Van deze stelling klopt niks, dat je vertering bezig is wil niet zeggen dat je vet verbrand. "Dit is wetenschappelijk bewezen het beste dieet."
Bron? "in dit dieet moet er zo weinig mogelijk koolhydraten geconsumeerd worden aangezien dit de dikmakers zijn."
Dit is niet waar, je word dikker als je meer eet dan je verbrand. Je kunt prima koolhydraten blijven eten, zolang je maar in een kcal tekort zit.