Wat moet je doen om natuurlijk je honger gevoel te verminderen?

Met natuurlijk bedoel ik geen pillen, maar dingen die je in huis kan vinden.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
2.1K
Cryofiel
6 jaar geleden
Eten... Dat wil je lichaam namelijk hebben...
Z512099
6 jaar geleden
Water drinken....

Antwoorden (4)

Een natuurlijke manier om je hongergevoelt te verminderen is door iets te eten.
Je lichaam geeft met honger aan voedingsstoffen nodog te hebben. Eiwitrijke en vezelrijke voeding vult het beste. Als je zorgt voor gevarieerde en volwaardige voeding, dan heb je minder snel weer honger.
6 jaar geleden
Cryofiel
6 jaar geleden
Eenvoudig en correct.
tinus1969
6 jaar geleden
Groetndeels eens:
Honger gaat weg, door iets te eten dat verzadigt; en dat zijn iha producten zonder suiker, met weinig koolhydraten, en veel eiwit.
Bovendien, van eten krijg je honger. Elke maaltijd roept een insuline respons op die je suikerspiegel verlaagt en je hongergevoel vergroot. Daarom is het beter om 2-3 keer per dag goed te eten, en niet te snacken. Ook intermitterend vasten (periodes van meer dan 12 uur per dag niet eten, dus laat ontbijten en vroeg dineren) helpen. Je hebt 's ochtends dan geen honger.
Afvallen wil je: water drinken veel water!
's Morgens beginnen met een glas water. Koffie en zwart thee magere melk, geen suiker. Hele dag water drinken, geen sap of fris: suiker!

Normaal gesproken eet je 3 keer per dag, wil je afvallen, bouw dan snackmomenten in. ontbijt - snack - lunch - snack - avondeten - snack

De snackmomenten zijn juist om honger te beperken, met echte honger ga je veel meer eten. Neem komkommer paprika radijs/rettich en tomaat, wissel af en maak af en toe rauwkost salade, sla + met dressing (olijfolie+ azijn+ui+ knoflook+ peper+zout).

Heb je vaker honger, overdag op school/werk momenten kan je deze oplossen door behalve veel water te drinken ook groente eten rauw of gekookt. Hiervan kom je niet aan, integendeel dit is goed om af te vallen. Ook eigengemaakte groentesoep is een goed idee.
---Kook 's avonds meer groente en wat je overhoudt is goed voor je ontbijt volgende morgen of om mee te nemen voor de lunch.---

Minder koolhydraten: maak eens andere spaghetti van bv courgette met tomaat rundergehakt, verse kruiden en Parmezaanse kaas. klaar in 15 min.

Doe je best, er kan meer dan je denkt, YveMons!

Toegevoegd na 2 minuten:
Afvallen wil je: ...etc. n.a.v. een eerdere vraag "helpt het bij het afvallen als je zout op een ijsblokje doet en daaraan dan zuigt?"
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Cryofiel
6 jaar geleden
Goede tips!
Z512099
6 jaar geleden
+ allemaal waar.
Je hongergevoel vermindert door iets te eten...

Je kunt er iets aan doen door te eten. Maar je wilt juist afvallen... Wat je dan kunt doen is iets eten waar nauwelijks calorieën inzitten. Dan vul je toch je maag maar kom je niet aan.

Soms helpt het drinken van water ook, maar daar zijn wel grenzen aan.

Afleiding helpt ook vaak. Als je bijvoorbeeld redelijk intensief aan het sporten bent, voel je het hongergevoel niet. Probeer maar eens een rondje te fietsen langs de buitenrand van de plaats waarin je woont, op zo'n hoog tempo dat je redelijk gaat zweten. Gedurende jouw rondje zul je geen honger voelen.

Verder kun je het hongergevoel ook trainen. Eet eens net wat minder. Na zo'n maaltijd is je hongergevoel weg, maar eigenlijk had je wel wat extra willen eten. Als je dat een paar keer doet (hoeft niet iedere keer) wen je jezelf aan om ook met minder eten toe te kunnen. Ook uitstellen werkt goed. Krijg je om 17:15 flinke trek en weet je dat je rond 18:30 zult gaan eten, neem dan eens niets. Die vijf kwartier kom je echt wel een keertje door zonder een koek, een reep of een appel te eten. Wanneer je dit een keer of vier, vijf hebt gedaan, zul je gedurende die "gevaarlijke tijd" geen hongergevoel meer hebben. En mocht het je toch weer een keertje overkomen, dan weet je dat je sterk genoeg bent om er niet aan toe te geven.

6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Je mag honger niet negeren. Er is veel voedsel dat snel vult maar toch in kleine hoeveelheden kan gegeten worden en waar je niet van zult bijkomen. Ik denk aan: noten, bruin brood, ... vezelrijk voedsel eigenlijk.
Cryofiel
6 jaar geleden
Een diëtist heeft mijn ooit noten aangeraden om mijn gewicht te verhogen... Honger negeren in de zin die ik hierboven beschrijf werkt prima, en is zowel natuurlijk als verantwoord.
tinus1969
6 jaar geleden
Ik vind dit een slecht advies, en dat van @Ritsuka beter. Honger gaat weg, door iets te eten dat verzadigt; en dat zijn iha producten zonder suiker, met weinig koolhydraten, en veel eiwit.
Bovendien, van eten krijg je honger. Elke maaltijd roept een insuline respons op die je suikerspiegel verlaagt en je hongergevoel vergroot.
Cryofiel
6 jaar geleden
Tja joh, ik heb slechts mijn eigen kennis en mijn eigen ervaringen verwoord. Voor jou kan het best anders werken. Voor mij werkt het zoals ik hierboven beschrijf. Noem het praktijkervaring.
tinus1969
6 jaar geleden
@Cryofiel; Natuurlijk werkt het -maar je eet daardoor wel te veel.
Cryofiel
6 jaar geleden
Hoe kunnen water drinken, afleiding zoeken, en trainen ervoor zorgen dat je teveel eet?
tinus1969
6 jaar geleden
@Cryofiel, je begint met 'Je hongergevoel vermindert door iets te eten…'
Je overige tips werken niet of beperkt tegen honger. Eiwitrijk eten helpt beter.
Cryofiel
6 jaar geleden
Precies. Je hongergevoel vermindert door iets te eten. Daar is geen speld tussen te krijgen, toch? Maar omdat dat vast niet zomaar de bedoeling is, geef ik in de rest van mijn antwoord aan welke andere mogelijkheden er zijn om het hongergevoel te verminderen.
MAALTIJDREEP
Normaal ving je die in de winkel
1 reep= 1 maaltijd

Toegevoegd na 1 minuut:
Als je wilt afvallen tenminste.

Eten is toch wel belangrijk. Als je wil afvallen sport dan