Hoeveel kilo mag je maximaal per week/maand afvallen?

Ik wil ongeveer 8 kilo afvallen, maar hoelang gaat dat ongeveer duren?
En hoeveel kilo mag je per week/maand afvallen?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
2.4K
Ritsuka
6 jaar geleden
Focus niet teveel op de weegschaal, focus op gezonde gewoontes inbouwen

Antwoorden (1)

Verantwoord afvallen betekent maximaal 0,5-1 kilo per week. Natuurlijk kun je op internet allerlei crash-diëten vinden, maar die hebben meestal alleen maar tijdelijk effect. Veel belangrijker dan de kilo's is nl. dat je je leefstijl en voedingspatroon aanpast.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Bovendien als je te snel afvalt, je alleen maar meer aan zult komen omdat je lichaam denkt dat je binnenkort zonder eten zal zitten en dus extra zal opslaan.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
+ maar voor niet extreme gevallen is gemiddeld 1 kilo per week al zeer veel. 0,5 en dus 2 kilo per maand is realistischer. In het geval van de vraagsteller zou 8 kilo dan 4 maanden duren, ruim genoeg tijd voordat het weer zomer wordt.
Reddie
6 jaar geleden
@lovekonijntjes,
"extra zal opslaan" als je weinig eet? Wat dan?