Word de CoronaMelder app nu (april 2022) nog gebruikt?

Ik ben mn telefoon aan het opruimen, en ik kwam deze app tegen. Word deze momenteel nog gebruikt of kan ik deze verwijderen?

2 jaar geleden
1.7K
HeerVoldemort
2 jaar geleden
Toevallig dat ik hem zelf vorige week nog grbruikt heb, toen ik zelf positief teste op corona. Toen kreeg mijn moeder een melding en een collega omdat zij beiden langere tijd bij mij in de buurt geweest waren. Ik heb zelf maar 1x een melding van die app gekregen, dat was op een dag dat ik ongeveer 4 uur in een trein heb gezeten en ik kreeg de melding na 21 dagen...had ik dus echt wat aan.

Antwoorden (5)

Zeker weten wordt die nog gebruikt! Doe gewoon waar je het beste bij voelt. Als jij bang bent om Corona te krijgen zou ik hem erop laten!
2 jaar geleden
Ritsuka
2 jaar geleden
'Doe waar jij je goed bij voelt'. Hartstikke leuk, maar dat is mijn vraag niet.
Als geen hond die app meer gebruikt, dan heeft het toch geen zin?
Min van mij, hier heb ik helaas niks aan.
Nee, de app wordt niet veel meer gebruikt.

De CoronaMelder-app is niet zo effectief als gehoopt. Door breder bron- en contactonderzoek van de GGD is het officiële advies om te testen na een melding van deze app ook al vervallen. Op 13 februari 2022 waren er bijna zes miljoen downloads, waarvan 2.5 miljoen actieve gebruikers. Dat betekent dat maar een derde van de Nederlandse bevolking de app heeft gedownload. Een breder draagvlak zou de app veel doeltreffender maken.
Wikipedia: in augustus 2020 werd het werkproces van de GGD'en met de app geoptimaliseerd. Vanaf 17 augustus kwam de app beschikbaar in de appstores en werkte deze volledig, maar werd hij enkel ondersteund in een aantal GGD-regio's. Verder vonden er praktijktesten en uitvoeringstoetsen in meerdere GGD-regio's plaats. De CoronaMelder was vanaf 10 oktober te gebruiken in heel Nederland.
SimonV
2 jaar geleden
Je kunt de app gerust verwijderen. In het zeldzame geval dat je de app nodig zou kunnen hebben is deze weer vlot te installeren.
2 jaar geleden
Ritsuka
2 jaar geleden
Nodig zou kunnen hebben? Het is een app die op de achtergrond draait en je laat weten wanneer je in de buurt bent geweest van een besmet persoon.
in andere landen nog wel, maar nie in nederland
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Ik heb geen harde cijfers voor je, maar als je bedenkt dat:
1) de app nooit een heel groot succes is geweest
2) er totaal geen reclame meer voor gemaakt wordt
3) een (groot ?) deel de app inmiddels verwijderd zal hebben
4) de meeste coronamaatregelen losgelaten zijn
5) lang niet iedereen nog met een besmetting naar de GGD gaat.
6) in mijn omgeving bijna niemand de app nog gebruikt
... dan denk ik dat je wel kan concluderen dat de app weinig nut meer heeft. Ik heb hem om die reden zojuist verwijderd. 'Weinig nut' is niet nul, want hij doet het, in technische zin, nog wel. De keuze is daarom uiteraard aan jezelf.