Is iedereen met corona besmettelijk?

Een goede kennis heeft corona. Daar hebben wij het hele weekend mee doorgebracht en pas afgelopen maandag kreeg hij klachten. Zijn vrouw heeft driemaal negatief getest en is nu (een week later) nog steeds klachtenvrij. We hebben met z'n allen aan tafel gezeten zonder 1,5 meter afstand omdat niemand klachten had. En tot op de dag vandaag is iedereen nog klachtenvrij en negatief, waaronder zijn vrouw met van wie hij niet gescheiden geslapen heeft. Is iedereen met corona besmettelijk? Kan het ook zijn dat de een minder besmettelijk is of zelfs helemaal niets kan overdragen?

2 jaar geleden
1.4K
jodyenboyke
2 jaar geleden
Het antwoord klopt. Maar jammer dat zij niet in isolatie hebben geleefd, neem aan dat zij wel op de 5e dag zich heeft laten testen bij de GGD, dan mag zij uit quarentaine. Dat geldt overigens ook voor het bezoek. Iets van samen krijgen we......Geen klachten betekend niet dat je het virus niet hebt en dat je dus wel een kwetsbaar persoon kan besmetten! Hier man lief positief en ik niet. Wel netjes in isolatie en quarentaine gebleven, tijdens de feestdagen notabene.
MarBet
2 jaar geleden
Ik zie nergens staan in de toelichting dat ze niet in quarantaine zijn gegaan, alleen dat ze voor het positieve testresultaat en voordat er klachten waren bij elkaar zijn geweest.

Antwoorden (1)

Iedereen mét corona is besmettelijk. Dat wil niet zeggen dat iedereen die contact heeft gehad met een besmet iemand, ook besmet zal worden of besmet zal zijn.