Waarom houden sommige mensen (vooral ouderen) voortdurend hun arm vast na vaccinatie?

Gisteren mijn booster gehaald, en wat me ook al bij de eerst vaccinaties opviel, was dat sommige mensen (vooral ouderen) met hun hand op hun arm liepen of in de wachtruimte zaten. Waarom is dat? Is dat iets vanuit het verleden, een advies dat ooit gegeven is? Ik dacht eerst dat het pijn deed, maar dat kan het denk ik niet zijn, omdat het nou ook weer niet zo'n heftige prik is.

1.8K
Bordensteker
2 jaar geleden
Zie in dit verband (!) ook een andere relevante vraag met reacties en antwoord en daarop weer de reacties: https://www.startpagina.nl/v/gezondheid/coronavirus/vraag/700435/doel-pleister-vaccineren/

Antwoorden (1)

Deze mensen krijgen dit advies om goed op die plaats te drukken.
Zij gebruiken waarschijnlijk bloedverdunners.