Ik zou graag op vakantie willen ik ben alleen niet gevaccineerd, ik kan me niet laten testen door mijn ziekte zou ik mij moeten laten vaccineren ?

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
1.3K
Ritsuka
2 jaar geleden
Waarom kan je niet laten testen?
Utrecht
2 jaar geleden
Wat houd je tegen om je te laten vaccineren?
Rieneke1
2 jaar geleden
Je bent niet gevaccineerd, en je hebt een onderliggende ziekte? Dan begrijp ik echt niet dat je op vakantie wil.
Antoni
2 jaar geleden
Op vakantie gaan kan ook betekenen dat je een tijd in het huis van familie of kennissen verblijft. Daarvoor zal je niet per se een vaccinatie nodig hebben, op voorwaarde dat je afstand van hen houdt (of de zaken zo regelt dat zij niet aanwezig zijn of niet in jouw buurt zijn).

Antwoorden (2)

Het ligt er aan waarheen je wil op vakantie. Veel vakantiebestemmingen eisen dat je volledig gevaccineerd bent, of dat je genezen bent van corona, of een recente negatieve testuitslag.
Ga dus na wat de eisen van je bestemming zijn, en je weet wat je te doen staat.
2 jaar geleden
Je moet niks, je kan ook prima op vakantie zonder vaccin. Sowieso heb je geen QR nodig om in Nederland een huisje of iets te huren. Hotels ook niet geloof ik, maar ja dan moet je eten afhalen, want eten in een restaurant gaat niet zonder QR. Je zou naar het buitenland kunnen gaan en zien hoever je komt. Maar vliegen is uitgesloten. En ook bij busreizen wordt vaak vooraf al om een QR gevraagd. In de trein volgens mij niet.

Gelukkig wordt niemand op deze manier door sociale druk gedwongen om toch een vaccin te nemen.
2 jaar geleden
Bordensteker
2 jaar geleden
In de trein in Duitsland heb je wel een QR nodig: Reisadvies Duitsland | Ministerie van Buitenlandse Zaken
Laatst gewijzigd op: 02-12-2021 | Nog steeds geldig op: 08-12-2021 - Als u met een vervoersbedrijf reist, dan moet u vóór vertrek of tijdens uw reis de registratiebevestiging en een (digitaal) coronabewijs kunnen laten zien. - Doorreizigers hoeven zich niet te registreren en ook niet in quarantaine, maar moeten wel een (digitaal) vaccinatie-, herstel, of testbewijs in Duitsland bij zich hebben. Doorreizigers verlaten Duitsland op de snelste weg. Wilt u in Duitsland overnachten, dan bent u niet op doorreis. https://www.nederlandwereldwijd.nl/landen/duitsland/reizen/reisadvies
Bordensteker
2 jaar geleden
O, wacht, en als je dus met de auto op doorreis bent, mag je niet overnachten en heb je WEL een QR en zo nodig! De informatie is niet alleen voor OV- en buspassagiers maar ook voor automobilisten en hun medereizigers.
HeerVoldemort
2 jaar geleden
Ja maar daarom zeg ik, je kan zien hoever je komt. Wordt je gecontroleerd ja of nee. Ik zou zelf als ongevaccineerde en ongeteste in Nederland blijven.