Is een ggd coronatest nauwkeurig genoeg als er snot in je neus zit (snuiten helpt niet)?

Aangezien een van de belangrijkste symptomen van Corona neusverkoudheid is, vroeg ik mij af of en hoe de coronatesten betrouwbaar zijn als er allemaal snot in de weg zit. Ik vraag dit omdat ik mij morgen ga laten testen en ik mij niet kan voorstellen dat ze met dat wattenstaafje goed bij de neuswand komen.

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
1K
HeerVoldemort
2 jaar geleden
Neuswand? Mocht je willen, die staaf gaat een eind je neus in en komt ergens achterin bij je slijmvliezen terecht, je voelt het bijna kriebelen achter je oogbal. Klinkt heel eng, maar is het niet. Doet ook geen pijn, jeukt alleen.

Antwoorden (1)

Daar prikken ze wel doorheen. Je zal niet de eerste zijn daar, met een snotneus.