Voldoet de test op deze site voor de terugreis naar Nederland vanuit de UK https://www.rainbowlabs.c?

https://www.rainbowlabs.co.uk/ Het gaat om de "test for departures" en dan de antigeentest. Dit is een zelftest, maar die zijn dus veel gebruikelijker in UK en je krijgt wel een QR code. Weet iemand je hiermee van UK naar Nederland kan reizen? Het heeft onze voorkeur, want scheelt tijd en geld.

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (1)

Nee, deze test is niet voldoende voor toegang tot Nederland.

Een antigeentest is op zich toegestaan, maar alleen wanneer deze door professionals (of onder hun toezicht) wordt uitgevoerd. De Fit To Fly-test van hetzelfde bedrijf is dus ook niet geschikt.

De Nederlandstalige overheidswebsite is nog voor meerdere interpretatie vatbaar:
"Een zelftest of een serologische test waarbij met een bloedonderzoek naar antistoffen wordt gekeken, zijn niet toegestaan."

De Engelstalige versie maakt het zonder twijfel duidelijk: "No other type of test, including self-tests and serological tests used to detect antibodies in blood, is valid.".