Mag je 2 vaccinatiebewijzen op 1 telefoon hebben?

Een van mijn kinderen heeft moeite met het installeren van de coronapas op haar telefoon. We hebben het nu een paar keer samen geprobeerd, maar het lijkt niet te werken. Kan ik haar vaccinatiebewijs ook op mijn telefoon zetten? De mijne staat er namelijk al een tijdje probleemloos op.

2 jaar geleden
6.6K
ronron1212
2 jaar geleden
Je kan de QR code ook op papier printen.
SentWierda
2 jaar geleden
Is een telefoon persoonsgebonden? Is een pc of laptop persoonsgebonden? Nee, natuurlijk niet. Iedereen die op kantoor werkt, weet uit ervaring dat digitaal werken niet betekent dat je afhankelijk bent van een bepaalde pc of laptop.
Waarom zou je niet twee vaccinatiebewijzen op 1 telefoon kunnen hebben?
ronron1212
2 jaar geleden
@SentWierd kun je dan even vertellen hoe dat moet
MarBet
2 jaar geleden
Als het goed is kun je vanaf volgende week ook een papieren coronapas aanvragen in bibliotheken of bij het gemeentehuis.
https://www.nu.nl/tech/6158623/papieren-coronapas-binnenkort-in-bibliotheek-en-gemeentehuis-aan-te-vragen.html
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Nogmaals mijn oplossing (vorige is kennelijk niet geplaatst). Stuur een mail met de QR codes (van je hele gezin) in pdf aan jezelf met in de titel QR code. Heb je er één nodig dan zoek je het mailtje, opent de bijlage met de gewenste QR code en laat die scannen. Mijn ervaring: Werkt prima!
KarinH
2 jaar geleden
@Lau Dankjewel!

Het beste antwoord

Of het echt niet mogelijk is om van twee personen het vaccinatiebewijs op één telefoon te zetten kan ik niet terugvinden, ook niet op de site van de Rijksoverheid.
Maar toen de CoronaCheck-app net was geïntroduceerd in juni van dit jaar, kwam RTL met een artikel hierover. Daarin staat ook de volgende zin:

Je kunt momenteel maar voor één persoon een bewijs in de CoronaCheck-app maken, er wordt wel gewerkt om meerdere bewijzen in één app op te slaan.

Aangezien ik ook geen berichten kan vinden dat het nu wel mogelijk is, vermoed ik dat men nu nog bezig is om het mogelijk te maken dat je meerdere bewijze in één app kunt opslaan.

Misschien kan de helpdesk uitkomst bieden bij de problemen met het installeren (zie de link van de coronacheck). In het uiterste geval kan via die site ook een papieren bewijs worden opgevraagd.
2 jaar geleden
SimonV
2 jaar geleden
+ Lijkt niet te veranderen: de app is gekoppeld aan het mobiele nummer van je smartphone. Dat betekent dat elke app de gegevens van maar een persoon bij zich kan dragen. Ieder persoon moet dus zijn eigen app op zijn eigen smartphone hebben.
https://www.plusonline.nl/veilig-online/geen-coronacheck-app-zo-krijg-je-een-coronatoegangsbewijs-op-papier