Kan ik vanuit Nederland met het vliegtuig als ik in de Corona check app alleen een internationale QR code heb staan?

ik heb vandaag de jansen vaccin gehad en ik zie nu op de corona check app dat ik WEL een internationale qr code heb maar geen nederlandse. Mijn vraag is. Ik ga 11 oktober naar turkije vliegen kan ik gebruik maken van de internationale qr code om de grens over te komen zonder test????

2 jaar geleden
1.6K
Inekez1
2 jaar geleden
De Nederlandse QR-code verschijnt automatisch 2 weken na de prik. https://www.rijksoverheid.nl/actueel/nieuws/2021/07/06/vaccinatiebewijs-wordt-twee-weken-na-volledige-vaccinatie-verstrekt
Umutsahin
2 jaar geleden
Ja dat weet ik maar mijn vraag is kan ik gewoon langs schiphol met de internationale
Inekez1
2 jaar geleden
De internationale QR is juist bedoeld om mee te reizen. Voor een aantal landen is het voldoende om gevaccineerd te zijn en kun je meteen de volgende dag reizen. Voor andere landen geldt een wachttijd, zoals ook voor Nederland. Ook voor Turkije geldt een wachttijd van 14 dagen. Met de internationale QR-code kun je pas na 14 dagen naar Turkije reizen. Voor jou geen probleem als je pas 11 oktober wil gaan. Houd wel alle overige corona regels en beperkingen in de gaten! Op dit moment wordt afgeraden naar Turkije te reizen. Komende weken kan er natuurlijk e.e.a. wijzigen, zowel in prositieve als negatieve zin. https://coronacheck.nl/nl/faq/3-1-kan-ik-coronacheck-ook-gebruiken-in-het-buitenland/
https://www.nederlandwereldwijd.nl/landen/turkije/reizen/reisadvies

Antwoorden (1)

Ja dat kan maar je kunt de nederlandse ook gewoon nog even downloaden. Maar om Turkije in te reizen is dat niet genoeg daarvoor moet je je eerst aanmelden bij de turkse overheid
Reist u met het vliegtuig? Dan moeten reizigers van 12 jaar en ouder zich vooraf maximaal binnen 72 uur voor de geplande aankomstdatum in Turkije registreren. U kunt dit doen door een digitaal formulier (informatie in het Engels) in te vullen op de website van het Turkse ministerie van Gezondheid. U krijgt dan een autorisatiecode (HES-code) die u moet aantonen bij controles. Dit geldt niet voor transitpassagiers.
Toegevoegd op 17 september 2021 08:23: bron
2 jaar geleden
Inekez1
2 jaar geleden
De Nederlandse QR-code verschijnt automatisch na 2 weken. In de 14 dagen na de prik kun je die nog niet downloaden.