Bij mensen met een afweerstoornis werkt vaccinatie tegen COVID-19 wel, , maar soms minder goed. Bij deze ernstig immuungecompromitteerde patiënten zijn twee vaccinaties onvoldoende omdat zij te weinig afweer hebben opgebouwd. Bij hen kan een derde vaccinatie daarom verbetering van de immuniteit geven.
2 jaar geleden
SentWierda
2 jaar geleden
In dit specifieke geval (in het NOS Journaal van dinsdagavond 14 september) gaat het om twee vaccinaties met AstraZeneca. De werking blijft duidelijk achter bij Pfizer en Moderna. Een derde vaccinatie met AstraZeneca blijkt dan noodzakelijk.
Engeland is AstraZenecaland. Besloten is dat Engeland voor de gehele bevolking overgaat op een derde vaccinatie met AstraZeneca.