Bij hoeveel Coronabesmettingen per dag gaat de regering over tot een lockdown?

Bij hoeveel Coronabesmettingen of IC opnames per dag die er bijkomen gaat de regering tot een lockdown over ? (momenteel)

1.1K
HeerVoldemort
2 jaar geleden
Na de zomervakantie, net als vorig jaar. Ze willen natuurlijk wel dat we eerst weer even flink geld uitgeven.

Het beste antwoord

Als het aantal besmettingen per 100.000 inwoners op een dag meer dan 36 (in een week 250) is, is de kans op een lockdown groot.
Om het risiconiveau per regio te bepalen, kijken we naar het aantal positieve testen en het aantal ziekenhuisopnames. Het meest ernstige cijfer bepaalt het risiconiveau. Als bijvoorbeeld in een regio het aantal positieve testen ernstig is en het aantal ziekenhuisopnames zeer ernstig, dan geldt het risiconiveau ‘zeer ernstig’.
Als het aantal positieve testen per 100.000 inwoners per week hoger is dan 250, dan spreekt men van risiconiveau “zeer ernstig”.
Als het aantal ziekenhuisopnames per miljoen inwoners per week hoger is dan 27, dan spreekt men van risiconiveau “zeer ernstig”.
Bij het risiconiveau “zeer ernstig” is de kans op een lockdown, eventueel regionaal, zeer groot.
.
P.S. Het komt landelijk neer op een week lang zo’n 6000 positieve testen per dag.
SimonV
2 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Daar is geen hard criterium voor. De kans is aanwezig dat er een lockdown komt, zodra andere landen de grens met Nederland sluiten.
2 jaar geleden
ronron1212
2 jaar geleden
Wat heeft dat met een lockdown te maken die komt er als er te veel mensen op de ic belanden.
tinus1969
2 jaar geleden
De lockdown komt er zodra de regering besluit dat de cijfers niet verder mogen stijgen. En dat zou best kunnen gebeuren zodra andere landen de grenzen dichtgooien.
ronron1212
2 jaar geleden
Als de ic's te vollopen net als de vorige lockdowns.
tinus1969
2 jaar geleden
@ronron1212 dat was het beleid maar dat hoeft niet zo te blijven
SingingCoyote13
2 jaar geleden
jammer, vervelend dat er geen concrete cijfers voor zijn dan. dan is het dus alleen maar afwachten en aankijken wat en wanneer de regering het welletjes vindt en we met zn allen weer in een lockdown gedumpt worden.
ronron1212
2 jaar geleden
@tinus1969 daarom is je antwoord dus geen antwoord.