Als ik nu het corona-vaccin weiger en in de toekomst wel wil, moet ik daar dan voor betalen?

2 jaar geleden
1.3K
tinus1969
2 jaar geleden
Voorlopig niet. Verder geldt dat voorspellen moeilijk is, vooral als het om de toekomst gaat.

Antwoorden (1)

Waarschijnlijk niet.
Volgens koepelorganisatie GGD vervalt het recht op een gratis vaccinatie niet.
Op het moment dat je uitgenodigd wordt, is er vaccin beschikbaar. Als je pas maanden later belt voor het maken van een afspraak, zal er gekeken worden naar de situatie op dat moment. De GGD kan niet garanderen dat je dan helemaal vooraan in de rij mag plaatsnemen. Dat is afhankelijk van de beschikbaarheid van de vaccins op dat moment.
Je laat je niet alleen voor jezelf vaccineren, maar ook om anderen niet te besmetten. De overheid heeft er dus geen belang bij hierbij een financiële drempel op te werpen.
Toegevoegd op 15 juni 2021 09:47: tekst
SimonV