Wie betaalt de toegangsbewijzen van 7,50?

Testbewijzen zou dé sleutel zijn voor toegang tot een samenleving zoals vanouds. Voorlopig wordt het gefinancierd door de overheid, maar wie betaalt het daarna dan? Kan ik dat ergens terugvinden of hoe zit dit precies?

2 jaar geleden
1.7K
Thecis
2 jaar geleden
Het plan is dat dit een eigen bijdrage gaat zijn. Maar waarschijnlijk krijgt dit geen meerderheid.
Persoonlijk vind ik het jammer als het geen eigen bijdrage wordt. Mijn inziens maakt het de mensen meer bewust van wat ze daadwerkelijk willen en bewuster van de kosten die hiermee gemoeid zijn (die 7.50 is een fractie van de daadwerkelijke kosten).

Antwoorden (1)

De overheid betaalt waarschijnlijk.. Waar een meerderheid van de Kamer het in ieder geval over eens is, is dat een eigen bijdrage voor de testen van de baan moet. Tot en met juni zijn de kosten voor de staat, daarna zou een bijdrage van 7,50 euro worden gevraagd. Maar de Kamer vreest dat hierdoor een tweedeling ontstaat in de samenleving. D66, samen met CU en de PVV dienen amendementen in om de eigen bijdrage van tafel te vegen. Het linkerdeel van de Kamer steunt in het debat die initiatieven. Daarmee lijkt een meerderheid gegarandeerd.
SimonV