Wat is het Corona Vaccinatie afspraak nummer?

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
3.2K
SentWierda
2 jaar geleden
Het telefoonnummer voor alle vragen met betrekking tot de coronavaccinatie is: 0800-1351. Ook bijvoorbeeld vragen over het regelen van vervoer naar GGD of huisarts.
Pas nadat per brief een uitnodiging is ontvangen voor vaccinatie, kan uitsluitend voor het maken van een vaccinatie-afspraak worden gebeld met 0800-7070.

Antwoorden (1)

Dit telefoonnummer vind je in de uitnodiging die je per post krijgt. Voor een telefonische afspraak is het landelijke belcentrum van de GGD 7 dagen per week open van 8.00 tot 20.00 uur. Als je een uitnodiging voor vaccinatie bij je huisarts hebt ontvangen, maak je een afspraak met de huisarts.
Elders lees ik: hoe maakt u een afspraak bij de GGD om gevaccineerd te worden? U belt het landelijke helefoonnummer voor vaccinaties van de GGD: 0800-7070.
SimonV
2 jaar geleden
Ozewiezewozewiezewallakristallix
2 jaar geleden
Ah het "Corona Vaccinatie afspraak TELEFOONnummer"... !
Nu valt het kwartje !
SimonV
2 jaar geleden
Je hoeft dus niet per se een uitnodiging te ontvangen om het nummer te krijgen (zie toevoeging).
SentWierda
2 jaar geleden
@SimonV. De huidige regels:
1. Uitsluitend mensen die zijn geboren in 1955 of eerder kunnen via dit telefoonnummer een vaccinatieafspraak maken.
2. Niemand die geboren is in 1956 of later mag dit telefoonnummer bellen. Zij kunnen wel 0800-1351 bellen: het vaccinatie-informatie nummer..
3. Van degenen die zijn geboren na 1955 mogen alleen degenen die zijn geboren in 1961 een vaccinatieafspraak maken, maar uitsluitend digitaal.
4. Zelf een afspraak maken als je niet aan de beurt bent, is zinloos: de afspraak wordt ongedaan gemaakt.
Bron: Rijksoverheid.