Kan je na 1 dag corona hebben?

Gisteren had mijn huisgenoot 2 vrienden uitgenodigd, maar nu bleek dat een daarvan corona heeft... Ik voel me de hele ochtend al wat misselijk en ben wakker geworden met een verstopte neus. Ik heb nog niet heel erg last van hoesten ofzo, maar misschien komt dat nog. Kan je na 1 dag al corona krijgen? Of is het dan iets anders?

ronron1212
3 jaar geleden
Misschien was je al besmet door een ander op een andere plek meestal dur het 5 tot 7 dagen voor je het na een besmetting hebt.
tinus1969
3 jaar geleden
Dat weet je alleen zeker door je te laten testen. Bij negatieve uitslag moet je bovendien (ivm incubatietijd) 5-7 dagen later hertesten.

Antwoorden (1)

Nee, zo snel gaat dat niet. De incubatietijd is 2-14 dagen (gemiddeld 5-6 dagen).
Misselijkheid hoort doorgaans niet bij coronaklachten.
.
Ter info: “twee vrienden uitgenodigd”. Rijksoverheid:
Bedenk dat ieder bezoek een risico kan zijn, voor uzelf en voor de ander. Overweeg dus altijd of een bezoek wel echt nodig is. Is het risico te groot of kan het bezoek nog even wachten?
Dringend advies: ontvang maximaal 1 persoon, maximaal 1 keer per dag.
Toegevoegd op 16 april 2021 10:00: tekst
SimonV
3 jaar geleden
Utrecht
3 jaar geleden
Gezien de eerdere vragen van lieveheersbeest... lijkt ze niet erg op de hoogte van de geldende Corona maatregelen.