Hoe vind je een goede locatie voor coronatest met reisverklaring?

Voor een bezoek aan Duitsland moet ik een negatieve corona testuitslag bij me hebben. Daarvoor lijk ik aangewezen op een commerciële instantie die die test afneemt, want van de GGD krijg je geen Engelstalig reisdocument en dat is voor Duitsland wel verplicht. Nu zoek ik een locatie voor de test, maar het lijken allemaal corona-cowboys met snel opgezette websites. Zo zit er in mijn buurt een dergelijk testcentrum die normaal botox-fillers doet. Ook de prijzen varieren van 65 tot 180 nogal. Hoe kom ik aan een betrouwbare testlocatie? Heeft de overheid daar een website voor of is het 'gokken'?

3 jaar geleden
1.3K
ronron1212
3 jaar geleden
De testen locaties moeten allemaal voel doen aan eisen.https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-covid-19/testen/testbeleid/coronatest-buiten-ggd-teststraten
SentWierda
3 jaar geleden
In de toelichting staat de foutieve veronderstelling dat de Duitsers alleen een Engelstalig reisdocument verlangen.
Het reisdocument mag Duitstalig, Engelstalig of Franstalig zijn. De keuze is: op papier of digitaal.
Bron: website Auswärtiges Amt, 1 april 2021: Informationen zu Einreisebeschränkungen und Quarantänebestimmungen in Deutschland.
www.auswaertiges-amt.de/quarantaene-einreise

Antwoorden (1)

Als je zoekt op
betrouwbare coronatest verklaring before:2021
kom je bijvoorbeeld op deze link:
https://www.vakantiediscounter.nl/service/2020/08/negatieve-pcr-test-griekenland-corona/
die de volgende centra adviseert:
HealthCheckCenter
Travel Clinic Erasmus MC
Travel Health Clinic
KLM Travel Clinic
SimonV