Avondklok: mag ik iemand ophalen op luchthaven Schiphol i.v.m. corona?

Een goede vriend van ons komt vanavond laat aan op Schiphol. In principe redt-ie het om vóór de avondklok bij ons te zijn, maar het is wat krap. Het is eigenlijk makkelijker als wij hem komen ophalen met de auto, al is een risico op vertraging niet uitgesloten. Geldt de avondklok ook voor mijn vrouw en ik?

3 jaar geleden
2.8K
ronron1212
3 jaar geleden
De avondklok geldt voor iedereen of je moet een verklaring hebben van je werkgever
ronron1212
3 jaar geleden
Dan is het nog zo dat je vriend helemaal niet met je mee naar huis mag als hij uit het buitenland komt.
SentWierda
3 jaar geleden
Hoezo: 'wij' hem komen ophalen? Ophalen door twee mensen in een auto is zeet ingewikkeld, vanwege de 1,5 meter afstand; behalve als je een skibox hebt.. En 10 dagen quarantaine is noodzakelijk.
Het volgens de planning ophalen in een auto kan enkele boetes opleveren.
TurfGraver
3 jaar geleden
Helaas, maar dat is niet toegestaan. Als je zelf geen geldig ticket hebt, mag je tijdens de avondklok niet naar buiten. Als alternatief kun je gebruikmaken van eigen vervoer en parkeren op Schiphol of reizen per taxi en het OV.
https://www.schiphol.nl/nl/pagina/mag-ik-iemand-uitzwaaien-of-wegbrengen/
VraagAntwoord66
3 jaar geleden
Het is overigens niet zo wat hiervoor werd beweert dat je alleen met een verklaring van je werkgever de avondklok mag schenden. Er zijn veel meer redenen. Ook persoonlijke redenen

Antwoorden (1)

Nee, dat mag helaas niet. Wie zelf geen geldig ticket heeft mag tijdens de avondklok buiten zijn. En als het wel lukt vóór 22.00 uur weer thuis te zijn, dan mag jouw vrouw niet met jou mee om de vriend op te halen. Eén persoon kan op de parkeerplaats op Schiphol op de passagier wachten.

Het lijkt mij verstandiger om de vriend met een taxi naar huis te laten gaan.
. . .
mag tijdens de avondklok *NIET* buiten zijn
Toegevoegd op 31 maart 2021 18:16: tekst
3 jaar geleden
HeerVoldemort
3 jaar geleden
Het lijkt mij verstandiger om de vriend met een taxi naar huis te laten gaan.
Maar als de taxi duurder is dan €95,- zou ik hem gaan halen.