Wie heeft de Coronaregels bedacht?

Over de hele wereld worden ongeveer dezelfde maatregelen genomen; zelfisolatie, PCR-test, afstand houden, avondklok, horecasluiting, etc...

Het lijkt mij sterk dat er heel veel landen toevallig dezelfde conclussies hebben getrokken.

3 jaar geleden
1.2K
tinus1969
3 jaar geleden
"Het lijkt mij sterk dat er heel veel landen toevallig dezelfde conclussies hebben getrokken."
Waarom vind je dat je bijzonder? Dit zijn nu eenmaal de maatregelen waarvan we weten dat ze helpen tegen de verspreiding van een virus. Het is eerder juist opvallend dat er nog zoveel verschillen zijn.

Antwoorden (1)

Dit komt door de WHO!

De Wereldgezondheidsorganisatie is een organisatie van de Verenigde Naties die zich specifiek focust op gezondheidszorg. Het streefdoel van de WHO is om de gezondheidszorg in kaart te brengen, verschillende activiteiten te organiseren met betrekking tot de gezondheidszorg en de gezondheid van de wereldbevolking te monitoren.

De WHO classificeerd ook aandoeningen en medicijnen. Ook roept de WHO soms de internationale noodsituatie met betrekking tot de wereldwijde gezondheid uit. (In dit geval COVID-19)
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
TurfGraver
3 jaar geleden
Snap - niet.
https://www.who.int/emergencies/diseases/novel-coronavirus-2019/interactive-timeline
Antoni
3 jaar geleden
Ook de WHO liep achter de feiten aan, zo is mijn indruk. Het lijkt mij daarom niet heel raar als iemand vindt dat het wereldwijde beleid niet aan de WHO te danken is, @TurfGraver.