Ik heb bijna alle klachten van corona.. maar ik ben negatief getest mag ik nu de deur uit?

ik ben heeel verkouden, heb van die nare hoesten.. keelpijn... hoofdpijn... buikpijn... diaree... maar ik ben negatief getest! mag ik nu naar school en hockey en gewoon de deur uit? dit is nog een ander vraag.... kan het zijn dat je de verkeerde test uitslag hebt gekregen? want ik heb alle symtonen..... ik mag al een week niet naar school omdat ik verkouden ben... dat vind ik een beetje onzin omdat ik wel negatief ben... hoe zit dit?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
2.3K
Amadea
3 jaar geleden
Beter van niet, want iedereen zal jou met argusogen bekijken en uit jouw buurt wegsnellen...
Antoni
3 jaar geleden
Je hebt griep, zo lijkt het! Als corona niet zou bestaan, zou je met zo'n gewone griep toch ook thuisblijven? Ik zou maar zo veel mogelijk thuisblijven en uitzieken!
SentWierda
3 jaar geleden
Je noemt niet veel symptomen van corona. Coronasymptomen zijn ook: koorts, minder smaak- of reukvermogen, ademhalingsproblemen en aangetast spraak- of bewegingsvermogen. Dan moet je je zorgen maken over corona en mag je de deur niet uit.
Heb je deze verschijnselen niet, dan lijkt het op griep. En mag je de deur niet uit.
Wat je ook hebt, je mag dus echt de deur niet uit.
ronron1212
3 jaar geleden
Wanneer ben je dan getest?
Piacenza
3 jaar geleden
Blijf thuis lekker uitzieken, maar laat je vooral niet gek maken. Doe lekker je ding!
HeerVoldemort
3 jaar geleden
Ik heb: Snotneus, keelpijn, hoesten, koorts. Ben afgelopen week 2x getest op corona. 2x negatief. Ze kunnen de rambam krijgen. Zolang ik kan lopen kan ik werken en boodschappen doen. En dit doe ik dus ook. Mensen moeten i.v.m. corona toch anderhalve meter afstand houden, dus als ze de griep krijgen van mij...zijn ze te dichtbij geweest.

Antwoorden (1)

Je mag de deur gewoon uit. Er bestaat wel een hele kleine kans op een verkeerde uitlag. Omdat je in Nederland geen bewijs krijgt van je negatieve uitslag kan bijvoorbeeld een school uit controleren of je de waarheid verteld.