Mag de politie binnenkomen bij geluidsoverlast?

Ik woon in een studentenhuis, dus wij zijn standaard met meerdere mensen aanwezig. Ook al zijn deze personen dus geen familie van mij. Een huisgenoot heeft nog weleens de neiging zijn muziek heel erg hard te draaien. Zeker als we allemaal thuis zijn, kan het van buitenaf nog weleens lijken dat er gewoon een feestje gaande is. Mag de politie dan zomaar binnentreden?

6.3K

Antwoorden (1)

Bij overlast voor de buren of omgeving of gevaar voor de publieke gezondheid, kan er ingegrepen worden.
Maar de politie mag alleen binnenkomen met een machtiging die is afgegeven door een hulpofficier van justitie. Tenzij het om noodzakelijke hulpverlening gaat.
SimonV