Als je besmet bent met het coronavirus kan je al anderen besmetten voordat je symptomen van de ziekte hebt.
Het virus zit vooral in de longen, maar ook in de natte gedeeltes van je lichaam, zoals je neus en in je keelholte. Als je hard schreeuwt, of niest kan je de virusdeeltjes, die in je neus of keel zitten, met kracht naar buiten verspreiden. Als dan iemand anders zich binnen 1,5 meter afstand van jou bevindt kunnen die virusdeeltjes op die persoon terecht komen.
3 jaar geleden
tinus1969
3 jaar geleden
het antwoord is dus JA, het coronavirus kan zonder koorts (zonder dat je merkt dat besmet bent) worden doorgegeven.