Beschermt de griepprik deels ook tegen corona?

Aangezien corona familie is van het griepvirus, ben ik erg benieuwd of de griepprik misschien in je voordeel kan werken en wellicht toch een extra bescherming biedt.

3 jaar geleden

Het beste antwoord

Onderzoekers van het Radboudumc hebben aangetoond dat een griepvaccinatie de immuunreactie tegen het nieuwe SARS-CoV-2 coronavirus versterkt. Dit kan mogelijk leiden tot een betere bescherming tegen een COVID-19-infectie. Ze laten zien dat ziekenhuispersoneel dat in de winter 2019-2020 een griepprik kreeg minder vaak geïnfecteerd bleek met het coronavirus.