Mag een schoen/sleutelmaker volgens de huidige regels veters verkopen?

Schoen/sleutelmakers zijn open voor reparatie. Mijn schoenveter iskapot, dus ik ben naar de schoenmaker gegaan en heb gevraagd of ik veters kon kopen. Gelukkig kon dit :) Mag dit volgens de regels? Veters schijn vrij essentieel zeker in deze vrieskou, tegelijkertijd is het niet een reparatie die de winkel doet. Ik ben benieuwd of het strikt gezien mag?

3 jaar geleden
1.2K
LeonardN
3 jaar geleden
Strict genomen mag hij deze niet zo verkopen. Je had dan de schoenen op de toonbank moeten zetten en deze door hem laten "repareren". https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-covid-19/ondernemen-en-werken-in-coronatijd/winkeliers/uitgezonderde-winkels-tijdens-lockdown Locaties voor reparatie en onderhoud van consumentenartikelen
Locaties als fietsenzaken, autogarages, schoenmakers, sleutelmakers, locaties voor reparaties aan telefoons en alle andere locaties die reparatie en onderhoud verlenen van consumentenartikelen kunnen open blijven. VERKOOP VAN ARTIKELEN IS NIET TOEGESTAAN.

Antwoorden (1)

Nee, officieel mag een schoenreparatiebedrijf op dit moment geen veters verkopen.
Een beetje supermarkt heeft ook schoenveters in het assortiment, en bovendien, als de nood aan de man is, kun je je schoenen ook dichtbinden met een stuk touw.