Mag je tijdens de avondklok nog wel in je voor of achtertuin komen?

De avondklok gebied je om thuis te blijven tijdens de avondklok. Mag je wel in je voor of achtertuin komen tijdens deze avondklok?

3 jaar geleden
3.2K
ronron1212
3 jaar geleden
Ja hoor dat mag wel

Antwoorden (1)

Ja. Tijdens de avondklok mogen mensen zich niet op straat of op andere openbare plekken begeven. Daar behoort de tuin niet toe.
SimonV
3 jaar geleden
SentWierda
3 jaar geleden
De link naar nu.nl geeft een te summier, om niet te zeggen onjuist, beeld.
De enige juiste link is:
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-covid-19/avondklok/regels-avondklok
Parra187
3 jaar geleden
@sentwierda uit de bron: ''U mag wel in uw eigen tuin zijn of op uw balkon.''
SentWierda
3 jaar geleden
@Parra187. Dit is juist en staat in mijn link. De link naar nu.nl is te summier.
Overigens zijn er ook mensen met een overtuin: een bij het huis behorende tuin die net niet aan het huis grenst maar enkele meters verder ligt. Hier meldt de de Rijksoverheid niets over.
bamibal
3 jaar geleden
Als je alleen via de openbare weg naar je tuin kunt komen, dan lijkt het me duidelijk.
SentWierda
3 jaar geleden
@bamibal. Er zijn twee manieren/mogelijkheden van overtuin: aan de overzijde van de weg of aan de overzijde van het water: over een bruggetje.