Daar kom je niet achter via de PCR-test van de GGD, die kijkt alleen naar een paar kenmerkende stukjes van de genetische code van het virus. Bij een positieve test is daarom aanvullend onderzoek nodig, sequencing genoemd.
Sequencing is het uitlezen van de hele genetische code van het het virus. De code bestaat uit 30.000 'letters'. Het analyseren gebeurt met behulp van een gespecialiseerde sequencing-machine. Zo kun je zien of de code overeenkomt met de genetische code van de Engelse variant.
SimonV
3 jaar geleden
Door het virus genoom volledig te sequencen (maw. de volledige RNA volgorde/samenstelling te bepalen)