Wat is de invloed van een vaccinatie op de coronatest? Ben je dan altijd positief?

Bij een vaccinatie word je 'besmet' met een verzwakt virus of een gedeelte van een virus, om zo je immuunsysteem in gereedheid te brengen voor een mogelijk echte besmetting.
Maar als je die vaccinatie hebt gehad, dan wordt daarna toch die vaccinatie door een test gezien als corona?

3 jaar geleden
23.1K

Het beste antwoord

De COVID-19-vaccins gebruiken geen levend 'verzwakt' virus dat COVID-19 veroorzaakt. De vaccins zullen er niet voor zorgen dat u positief test op tests, die worden gebruikt om te zien of u een actuele corona-infectie heeft.
Sommige tests kunnen na vaccinatie wel 'vals' aangeven dat u een eerdere infectie heeft gehad.
SimonV