Welke landen hebben geen Corona?

We waren een tijdje de brandhaard van Europa; Nederland is dan ook klein en dichtbevolkt in tegenstelling tot sommige andere landen. Er zullen dus ook landen zijn die helemaal niet zoveel inwoners hebben en hoogstwaarschijnlijk ook minder coronabesmettingen. Welke landen hebben geen corona?

3 jaar geleden
2K

Het beste antwoord

Het zijn allemaal eilandstaten in de Stille Zuidzee: Palau, Micronesië, Kiribati, Tuvalu, Samoa en Tonga.
Dubieuze kandidaten: Turkmenistan en Noord-Korea, autoritaire staten die nog steeds ontkennen dat de pandemie zich binnen hun grenzen heeft verspreid
.
Ik zie dat er onlangs op Samoa ook iemand met corona is geregistreerd.
SimonV
3 jaar geleden
tinus1969
3 jaar geleden
Min. Er zijn diverse andere landen die op dit moment geen Corona/Covid19 meer hebben. Waaronder China(!).

Andere antwoorden (2)

De hele wereld is besmet geen stuk overgeslagen kijk maar eens in de link.
3 jaar geleden
Er zijn diverse grote landen waar Corona op dit moment niet meer voorkomt (lokale eliminatie). De bekendste zijn China, Mongolië en Nieuw-Zeeland. Ook grote delen van Asustralie zijn corona-vrij.
Taiwan
Toegevoegd op 20 november 2020 09:27: tekst
3 jaar geleden
SimonV
3 jaar geleden
Hoe kom je hier bij? De getallen van China hoef je niet te geloven, maar het land telt momenteel 17 officiële nieuwe gevallen. In de overige landen worden ook nog steeds nieuwe besmettingen geregistreerd.
https://www.worldometers.info/coronavirus/
tinus1969
3 jaar geleden
@SimonV, dit is allemaal import; er is geen lokale transmissie.