Waar vinden de meeste coronabesmettingen plaats?

Momenteel zijn onder andere de horeca, musea en dierentuinen gesloten. Dit zijn plekken waar veel mensen samenkomen. Zijn dit ook de plekken waar de meest coronabesmettingen plaatsvinden? Ik had gelezen dat vooral ruimtes met weinig ventilatie grote besmettingsbronnen zijn en de dierentuin lijkt me daar niet een van. Ik kan er evengoed naastzitten natuurlijk. Waar vinden de meeste coronabesmettingen plaats?

3 jaar geleden
1.3K
tinus1969
3 jaar geleden
Waarschijnlijk vinden op dit moment veel besmettingen plaats op scholen. Weliswaar zijn kinderen niet erg besmettelijk, maar dat wordt gecompenseerd door het feit dat ze langere tijd dicht op elkaar in slecht geventileerde ruimtes zitten.

Antwoorden (3)

Een groot deel van de coronabesmettingen vindt plaats op superverspreider-locaties, zoals restaurants, fitnesszalen en cafés. Dat blijkt uit een onderzoek van wetenschappers van de universiteit van Stanford in Californië dat gepubliceerd is in het wetenschappelijk tijdschrift Nature.
3 jaar geleden
Dat weet niemand. In driekwart van de gevallen is de plaats van de besmetting niet te achterhalen en dus onbekend.
Gerekend vanuit de bron zijn de meeste besmettingen in de horeca in de meest ruime zin. Studentencafés en horeca staan bovenaan bij de "coronahaarden" sinds eind augustus, begin september. Eén café was volgens de GGD de bron van 342 coronabesmettingen.
In februari/maart was de belangrijkste bron ook de horeca: met name Nederlanders op vakantie in Tirol en noord-Italië en de carnavalscafés in Noord-Brabant.
Bron: de Volkskrant, 14 oktober 2020.
3 jaar geleden
SimonV
3 jaar geleden
+ “In driekwart van de gevallen is de plaats van de besmetting niet te achterhalen en dus onbekend.” Dus eigenlijk is de vraag onbeantwoordbaar...
Momenteel lijken de meeste besmettingen op illegale dus verboden feesten her en der bij mensen thuis , ook in de tuin mag niet , maar zeker ook buiten in bossen en op industrieterreinen plaats te vinden.

Vanmorgen nog gelezen 80 à 90 bekeuringen uitgeschreven bij een feest met ca. 400 deelnemers.

Bron: nieuws/kranten