Hoeveel procent van de Nederlanders heeft Corona gehad?

Het NOS geeft ons elke dag een update van de laatste coronabesmettingen. Op zichzelf zijn het behoorlijke aantallen, maar wat zegt dat over de gehele bevolking? Hoeveel procent van de Nederlanders heeft inmiddels Corona gehad?

3 jaar geleden
8.4K

Het beste antwoord

In mei had 5 tot 6 procent van de Nederlandse bloeddonoren antistoffen tegen het coronavirus.
Inmiddels zijn we in november en is het niet onaannemelijk dat in de tweede golf dit percentage verdubbeld is. Zo’n tien procent van de Nederlanders zal dus inmiddels corona hebben gehad.

Dit komt ook overeen met het aantal geregistreerde gevallen: dit is nu zo’n 2,4%. In werkelijkheid heeft de meerderheid van de 80% van de mensen met lichte symptomen zich niet (kunnen) laten testen.
Dat betekent ook dat het totale percentage rond de 10% zal liggen.
SimonV
3 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

tot op heden is dat bijna 2,4%. 410.000 op de 17.100.000 inwoners is 2,398%

Maar dan ga ik er van uit dat je met 'Nederlanders' de inwoners van Nederland bedoelt.
3 jaar geleden
crispy
3 jaar geleden
en terwijl je typt worden er weer een aantal bij vermeld, nu is het 2,425% vanwege 414.745 besmettingen...
jc54
3 jaar geleden
Het werkelijke aantal zal een stuk hoger liggen, omdat de cijfers alleen de geregistreerde gevallen weergeven. Er zijn ook veel mensen die thuis uitgeziekt hebben, die niet getest en niet geregistreerd zijn.