Tot hoe laat kan je de GGD bellen voor de uitslag van de coronatest?

Vanwege mijn verkoudsklachten heb ik me voor de zekerheid toch maar laten testen. Ik had begrepen dat de GGD je zelf belt als de uitslag positief blijkt. We zijn nu al drie dagen verder en ik heb nog niets vernomen. Ik ga ervan uit dat het niets ergs is, maar ik (en mijn huisgenoten) willen het toch wel erg graag weten. Tot hoe laat kan je de GGD bellen voor de uitslag van de coronatest?

40.4K

Het beste antwoord

Daar staat geen tijd voor volgens mij.
Lees de brief nog eens goed die je na de test meekreeg, daar staat het allemaal in.

Ben je positief word je inderdaad gebeld, ben je negatief kun je de uitslag op de website opzoeken. Na 24-48 uur moet de uitslag er zijn.

Inloggen met je DigiD en dan zie je het meteen
3 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Volgens de Volkskrant van 28 oktober 2020 sluiten de meeste GGD's om klokslag 5 uur 's middags.
Het artikel is getiteld: "Urenlang duimendraaien bij de GGD" en gaat over chaos bij het bron- en contactonderzoek., Met name de werkwijze bij de 25 GGD's, die bij elke GGD anders blijkt te zijn. Zodat de landelijk inzetbare bron- en contactonderzoekers 's morgens om 8.30 uur als ze beginnen, eerst een uur lang zich moeten verdiepen in de werkwijze van de GGD waar zij die dag voor werken en vervolgens moeten ze wachten op de eerste dossiers. Na 16 uur beginnen ze vaak niet meer aan een nieuw dossier want de meeste GGD's sluiten om 17 uur.