Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat kan ik doen tegen pijnlijke oren door een mondkapje?

Soms heb ik last van pijn achter mijn oren als ik voor een langere tijd een mondkapje draag. Het gaat met name om een irriterend gevoel die de snijdende bandjes achterlaten. Het trekt meestal vanzelf weer weg, maar dit gevoel voorkomen of verminderen zou een stuk fijner zijn. Hoe kom ik hier vanaf?

3 jaar geleden
1.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

Voor dat doel hebben ze strips ontwikkeld waaraan de je de elastiekjes kunt vastmaken. Een soort stripje dat in je nek zit. Zoek bij AliExpress op "Buckle holder". Ze kosten daar ca. 10 cent per stuk.
(Lees meer...)
Plaatje bij antwoord
3 jaar geleden
Je zou eventueel ook een paperclip kunnen gebruiken om de elastiekjes bij elkaar te houden.
(Lees meer...)
3 jaar geleden
escape
3 jaar geleden
Dat zit niet lekker, want daarmee komen de elastiekjes veel te strak te zitten.
Summo
3 jaar geleden
Bij meeste mondkapjes zoals op het plaatje zit het elastiekje niet zo heel goed vast, grote kans dat als je je over de aardbeien buigt , het elastiekje losschiet van het kapje omdat er te hard aan getrokken wordt, ben je nog verder van huis
Dat je schuurplekken krijgt is wel heel apart. Die krijg je nl alleen bij wrijving, in principe beweegt het elastiekje niet echt. Waarschijnlijk zit het dan in elk geval veel te strak.
Dus behalve het elastiekje vervangen door een wat langer exemplaar heb je nog een paar opties: een stoffen mondkapje nemen (met zo'n stoffen bandje dat veel breder is) dat is veel zachter.

Is de huid achter je oren extreem gevoelig kun je ook smeren met een creme die je normaal gebruikt voor wrijvingsplekken op je benen bij het lopen. Dat voorkomt veel irritatie en maakt je huid zacht en glad. Er zijn er vast meer, maar met deze heb ik goede ervaringen: Vevina zie foto
(Lees meer...)
Plaatje bij antwoord
3 jaar geleden
Antwoorden van Escape en KarinH werken in principe. En anders, andere mondkapjes kopen. Ik krijg ook last achter mijn oren, dus ik heb wasbare mondkapjes gekocht, met elastieken die achter het hoofd langs gaan. En ik heb er zelf 2 gemaakt op de naaimachine.
(Lees meer...)
3 jaar geleden
As je geen heel kort haar hebt sla je eerst een lok achter de oren en dan het elastiekje. Werkt prima.
(Lees meer...)
3 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding