Worden operaties in UZ Leuven uitgesteld vanwege de stijgende coronacijfers?

En zo ja, hoe lang hoor je dat dan van te voren? Ik heb op 27/10 een scoliosefusie, dus het gaat om een zware operatie.

3 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (1)

Er gelden inderdaad beperkingen vanwege Corona vanaf morgen (23 oktober 2020).

UZ Leuven zegt zelf: "Om meer capaciteit te voorzien voor patiënten met COVID-19, moet UZ Leuven het operatieprogramma sterk beperken vanaf vrijdag 23 oktober 2020. Operaties die aanleiding geven tot een opname op intensieve zorgen of elders in het ziekenhuis, zullen worden uitgesteld als dat mogelijk is. Zodra de pandemie het toelaat, zal het ziekenhuis het operatieprogramma opnieuw uitbreiden. Ingrepen en behandelingen in het dagziekenhuis en consultaties zullen wel nog doorgaan. Voor die ingrepen en behandeling is geen opname in het ziekenhuis nodig."

Ze brengen je vanzelf op de hoogte als de uitstel ook voor jou van toepassing is. UZ Leuven: "Wanneer een ingreep moet worden uitgesteld, brengt het ziekenhuis zelf de patiënt daarvan op de hoogte. Op sommige activiteiten, zoals ingrepen in het dagziekenhuis en consultaties, heeft de COVID-19-pandemie geen impact. Het ziekenhuis roept patiënten dan ook op om om zeker naar een geplande afspraak te komen en zelf geen afspraken te annuleren, zodat zij de nodige zorg kunnen krijgen."

Mocht je na verloop van tijd niets vernemen, dan kun je ze natuurlijk zelf even opbellen voor duidelijkheid.