Is het denkbaar dat we straks allemaal Corona krijgen en er dus niet aan zullen ontkomen?

Net als bij de gewone griep krijgen we, ondanks het griepvaccin, toch de griep in meer of mindere mate.
Zal dit ook gelden voor Corona?

3 jaar geleden
1.2K
jodyenboyke
3 jaar geleden
Ik krijg hooguit eens in de 6-7 jaar een keertje echte griep. Zonder griepprik overigens. Maar Corona lijkt besmettelijker dus grotere kans op besmetting is er wel.
Pieterke
3 jaar geleden
Het is al jaren geleden dat ik griep heb gekregen weliswaar met griepprik maar voordat de griepprik werd gegeven had ik ook maar ééns in de tig jaar griep. Met Corona is de kans wel groter dat je het krijgt omdat het besmettelijker is.
Thecis
3 jaar geleden
Laten wel even de correctie hier maken dat Corona niet "Net als bij de gewone griep" is. De suggestie wordt namelijk nogal sterk gewekt dat de VS in de veronderstelling is dat Corona net als de gewone griep is. Dat is dus niet zo.

Antwoorden (2)

In het aller slechtste scenario is het wel denkbaar, maar dat is niet reëel. Net als met griep wordt niet iedereen bij elke uitbraak geïnfecteerd.
3 jaar geleden
Het is zeker denkbaar. Het merendeel van de mensen zal er weinig van merken en zullen ook niet weten of ze ooit besmet zijn geweest. Het is haast onmogelijk om aan het virus te ontkomen tenzij je in strikte isolatie gaat gedurende een lange tijd. En dan nog.
Gewoon jezelf goed aan de regels houden en dat ook vragen van je sociale contacten.