Hoe kan griep zich verspreiden met de coronamaatregelen?

De autoriteiten benadrukken dat het belangrijk is je griepprik te halen voor de groep mensen die dat altijd al deden. Want je moet er niet aan denken Covid19 en griep tegelijk te krijgen, dat is erg riskant. Maar hoe kan de griep zich verspreiden met al die corona-maatregelen? Of moeten we zeggen: als iedereen zich netjes aan de coronamaatregelen zou houden, dan krijgt de griep ook geen kans?

3 jaar geleden
1.3K
ronron1212
3 jaar geleden
Er is een groep die zich absoluut niet aan de regels houden. De griepprik is nu voor oudere belangrijker dan ooit want griep en corona krijgen is niet echt een goede optie
marjolein55
3 jaar geleden
Ook al krijg je de griepprik,dan nog kun je griep krijgen alleen in lichtere maten. Corona komt door dat mensen zich niet aan de coronamaatregelen houden.

Antwoorden (1)

Door de coronamaatregelen zal het griepseizoen dit jaar waarschijnlijk meevallen. Het coronavirus veroorzaakt een hoop medische ellende, maar onderzoekers en artsen zien ook positieve effecten door het vele handen wassen, afstand houden en andere lockdownmaatregelen. Enkele opvallende voorbeelden: minder middenoorontstekingen en buikgriep voor kinderen, minder voetbalblessures, dronkenongevallen en verkeersongelukken op de spoedeisende hulp en een mild griepseizoen in het verschiet.