De nieuwe maatregelen geven aan dat de detailhandel sluit om 20 uur. Geldt dit ook voor kappers?

Koopavonden om 20 uur dicht voor de detailhandel maar een kapper valt niet onder de detailhandel. Kan iemand uitleg geven...?

3 jaar geleden
1.7K
bamibal
3 jaar geleden
Je geeft zelf al antwoord op je vraag.
SnakeEye
3 jaar geleden
Tegenwoordig zie je door de bomen het bos niet meer..

Antwoorden (1)

Nee, die regel geldt niet voor kappers. Kappers vallen namelijk onder 'contactberoepen' en daarvoor gelden de regels uit de vorige persconferentie.
3 jaar geleden
SnakeEye
3 jaar geleden
Ondertussen met verschillende instanties contact gehad, waaronder de gemeente waar ik in val. Deze geeft aan dat de in de noodverordering van de winkeltijdenwet een kapper onder een winkel valt en hierdoor dus om 20 uur hoort te sluiten. Ondertussen ook met de Rijksoverheid contact gehad, deze geeft explicitiet toe dat een kapper onder contactberoepen valt en niet onder detailhandel en dat we hierdoor open mogen blijven. Komt u er nog uit ?? Ik niet....